Apple Pay – nowa usługa
Pogłoski o bezpośrednich płatnościach zbliżeniowych iPhone’em były prawdziwe. Apple ujawniło Tap to Pay na iPhonie, nadchodzącą funkcję, która pozwoli firmom akceptować płatności tylko przez uderzanie w telefony (i Apple Watch). Sklepy nie będą potrzebowały kluczy sprzętowych, terminali ani innego sprzętu, aby odebrać Twoje pieniądze. Technologia wymaga iPhone’a XS lub nowszego i, co nie dziwi, obsługuje Apple Pay, ale będzie również działać z innymi portfelami cyfrowymi, platformami płatniczymi innych firm oraz bezdotykowymi kartami kredytowymi i debetowymi.
Stripe już planuje zaoferować klientom biznesowym funkcję Tap to Pay na iPhonie, w tym aplikację Shopify Point of Sale na wiosnę. Apple poinformowało, że inne platformy i aplikacje pojawią się później w 2022 r., a przyszła wersja beta systemu iOS da programistom pierwszą szansę na wdrożenie systemu Tap to Pay. Technologia będzie początkowo dostępna w USA, ale będzie działać z popularnymi kartami płatniczymi American Express, Discover, Mastercard i Visa.
Amerykańskie sklepy Apple będą obsługiwać funkcję Tap to Pay na iPhonie jeszcze w tym roku. Apple obiecuje ten sam poziom prywatności i bezpieczeństwa, jaki zwykle zapewnia funkcja „dotknij, aby zapłacić”, w tym szyfrowane transakcje. Firma nie wie, kto dokonuje zakupu ani co kupujesz. To nie jest zaskakujący ruch. Apple kupił Mobeewave w 2020 roku z niezbyt subtelną wskazówką, że wykorzysta kanadyjski startup do przekształcenia iPhone’ów w terminale płatnicze. To również wspiera stale rozwijającą się strategię płatności Apple, która obejmuje również Apple Pay, Apple Pay Cash i Apple Card.
To także potencjalny cios w Androida — teoretycznie sklepy, które korzystają z systemu płatności opartego na iPhonie, będą nieco mniej wygodne dla klientów korzystających z Androida. Można bezpiecznie założyć, że będzie to stanowić problem dla firm, które dobrze prosperują na sprzęcie płatniczym opartym na telefonie, takim jak marka Block’s Square. Chociaż firmy te często bardziej polegają na swoich usługach niż na urządzeniach, być może będą musiały wspierać nową funkcję Apple w swoich aplikacjach, aby zachować konkurencyjność.